Ce mi-ar fi plăcut să întâlnesc, în anii mei de trecere prin școală ca elevă, oameni preocupați să ne ghideze, măcar ocazional, în drumul nostru spre ceea ce ne doream să devenim!

Să fi fost măcar un profesor care să spună ,,Măi copii, haideți să văd cu ce pot eu să vă ajut, astfel încât voi să vă atingeți potențialul maxim!”.

Să fi cunoscut un adult care să ne vorbească despre alegerile pe care le facem, despre obiectivele și pașii pe care ar fi bine să le/îi urmăm atunci când ne facem un plan sau despre cum ne ajută sau ne afundă și mai mult atitudinea pe care o adoptăm în viața de zi cu zi. 

Să fi auzit un singur dascăl spunând că este mândru de noi și de cum am evoluat, de cât de frumos am crescut și cât de minunați putem fi.

În schimb, tot ce auzeam la școală avea legătură strict cu disciplina pe care o preda fiecare profesor. Totul se rezuma la informații expuse pe tablă și îngurgitate de noi, uneori nemestecat sau la vânarea de greșeli și aplicarea de sancțiuni. 

Fiecare profesor venea, își prezenta conținuturile, ca apoi să ne evalueze conform unor standarde impuse. Foarte rar se întâmpla ca un profesor să mai strecoare o glumă pe ici pe colo. Și cam atât! Sunt profesori pe care nu mi-i amintesc, din păcate… poate pentru că nu s-au remarcat cu nimic?!  

Deși am auzit că încă mai sunt astfel de profesori în școli, trăiesc totuși cu speranța că sunt mai mulți cei din categoria celor implicați. Am cunoscut astfel de dascăli. Dedicați, atenți la emoțiile și nevoile copiilor, curioși să îi cunoască și să îi ajute să se dezvolte cât mai frumos și mai complet posibil. Jos pălăria!

Acum, mă adresez acelora dintre voi care considerați că dezvoltarea și creșterea copiilor presupune mai mult decât asigurarea hranei, a unui adăpost, a unor condiții mai bune de trai sau a unei școli de renume. 

Dincolo de toate acestea și de cursurile extrașcolare la care sunt înscriși, copiii au nevoie de mai multă atenție și de un mentor care să îi ghideze, mai ales când ajung în etapa de adolescență, o etapă ca un cocktail de emoții, gânduri și preocupări pentru viitor.

Am întâlnit mulți adolescenți (fie vorba între noi, chiar și mulți adulți) care nu cunosc ce presupune leadershipul și-l asociază fie cu funcția/poziția pe care o ocupă cineva, fie cu abuzul de putere. Puțini înțeleg ce presupune leadershipul și cum pot aplica asta în viața lor, dar și în viețile celorlalți. 

Așadar, ți-ar plăcea ca adolescentul tău să își asume responsabilitatea propriilor alegeri?

Crezi că identificarea mediilor de creștere îl poate ajuta în alegerile pe care le face?

Are nevoie copilul tău să se conducă mai bine în activitatea de zi cu zi?

Interacționează cu alți adolescenți de vârsta lui, dincolo de Instagram si Snapchat? Știe cum să conducă o discuție, o echipă sau un grup mai mare?

Dacă și tu crezi că este timpul ca adolescentul tău să devină independent, sigur pe el și să-și îmbunătățească abilitățile de lider, atunci acest atelier e pentru el.

Dacă ai mai întâlnit astfel de propuneri, dar ai ezitat până acum, vreau să te asigur că, în ceea ce mă privește, am experiența și expertiza necesare pentru a lucra cu copiii, nu sunt doar o persoană care a urmat un curs și acum încearcă să aplice ce a învățat. 

Așadar, am pregătit cu mare grijă patru activități interactive care îl vor ține antrenat pe adolescentul tău și în urma cărora va fi capabil să declare cu mândrie: ,,Alegerea e a mea și mi-o asum!”.

Pentru înscriere, las link de înscriere aici:

Ateliere de dezvoltare personală pentru copii și adolescenți – (simonadobrin.ro).

Întrucât activitățile presupun interacțiune, locurile sunt limitate.

Vă doresc să faceți alegeri inspirate!🍀

 

Simona-Dana Dobrin

About the author: Dascăl dedicat și mamă de două adolescente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *