Teoria ca teoria, dar practica…

Copiii rețin cel mai ușor informațiile dacă, în acest proces al învățării, dascălul ia în calcul legarea teoriei de practică, un principiu cunoscut al pedagogiei.

Azi, având ora de geografie și ajungând la ultima lecție despre relieful României, le-am propus copiilor să fixăm conținuturile discutate și aplicate în perioada dedicată acestei unități de învățare, utilizând ceea ce le place lor cel mai mult: aplicația practică. 

Dacă aș fi fost la școală, cel mai probabil aș fi realizat cu ei o machetă mai mare, pe echipe, cu materiale reciclabile. Însă, fiind fiecare în casa lui și neavând alte mijloace la îndemână, am zis să încercăm altceva: o machetă coaptă! Ei bine, inspirația mi-a venit de la Profu de Geogra, al cărui video vi l-am prezentat săptămâna trecută aici pe pagină.

Astfel, cu mâinile pline de făină, cu grijă să frământăm și apoi să decupăm bine aluatul, ne-am reamintit, modelând cu atenție fiecare formă de relief și denumirile celor mai importante unități geografice.

Copiii au fost extrem de încântați  de ora aceasta de geografie, iar rezultatele muncii lor sunt extraordinare! 

Simona

P.S. Ca să vedeți cât sunt de creativi, unii elevi au mâncat macheta sau, din aluatul rămas, au făcut covrigi sau prăjituri cu ciocolată! 🤣

Simona-Dana Dobrin

About the author: Dascăl dedicat și mamă de două adolescente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *