Aud foarte des părinți care se plâng că le lipsește copiilor dorința de a învăța, că pare că nimic nu îi interesează sau atrage la școală, ori că nu manifestă nicio plăcere pentru carte.

Povestesc unii copii cum școala este obositoare, plictisitoare și nefolositoare.

De ce s-a ajuns aici?

Dincolo de programa stufoasă, este nevoie ca fiecare dascăl să înțeleagă că acești copii au și ei anumite nevoi ce trebuie mai întâi văzute, apoi ascultate și înțelese. 

Or, dacă fiecare dascăl vine la clasă setat numai pe predarea conținutului, unii folosind doar metodele clasice (dictare și apoi memorare), este normal ca elevii să manifeste dezinteres și plictiseală.

Învățarea nu ține doar de capacitatea copilului de a memora informații și de a le reproduce la momentul cerut în clasă, ci mult mai important este ca acesta să facă anumite conexiuni între informații. 

Informația este acum la un click distanță, nu mai bine îi ajutăm să învețe cum să o caute și mai ales cum să o folosească în diferite contexte de viață?

Azi, la ultima noastră întâlnire din programul FIRESC, le voi arăta copiilor cum să folosească harta mentală în învățare, astfel încât să rețină mai ușor informațiile și să facă legătura între acestea fără dificultate.

De asemenea, fiecare dintre noi visăm la lucruri bune și frumoase pentru viitorul nostru. Ne vom ocupa azi și de crearea tabloului visurilor. 

Când știi exact ce îți dorești, e mai ușor să vizualizezi și apoi să îți urmărești obiectivele pentru a-ți atinge visul.

Simona-Dana Dobrin

About the author: Dascăl dedicat și mamă de două adolescente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *