Puterea schimbării în viața unui adolescent

📌 Astăzi, vreau să vă împărtășesc o poveste ce evidențiază puterea schimbării în viața unui adolescent. În timpul mai multor sesiuni individuale, am avut privilegiul să lucrez cu câțiva  copii  extraordinari, fiecare cu talente și pasiuni clare pentru domenii precum arte, dans sau calculatoare.

Problema cu care au venit în sesiuni a fost aceeași pentru toți: ,,𝑁𝑢 𝑎𝑚 𝑡𝑖𝑚𝑝! 𝑆𝑐𝑜𝑎𝑙𝑎 𝑒 𝑜𝑏𝑜𝑠𝑖𝑡𝑜𝑎𝑟𝑒, 𝑡𝑒𝑚𝑒𝑙𝑒 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑚𝑢𝑙𝑡𝑒, 𝑝𝑟𝑜𝑔𝑟𝑎𝑚𝑢𝑙 𝑚𝑒𝑢 𝑒 𝑝𝑟𝑒𝑎 𝑖̂𝑛𝑐𝑎̆𝑟𝑐𝑎𝑡 𝑠̦𝑖 𝑠𝑖𝑚𝑡 𝑐𝑎 𝑛𝑢-𝑚𝑖 𝑟𝑎̆𝑚𝑎̂𝑛𝑒 𝑑𝑒𝑙𝑜𝑐 𝑡𝑖𝑚𝑝 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑝𝑎𝑠𝑖𝑢𝑛𝑖𝑙𝑒 𝑚𝑒𝑙𝑒, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑝𝑟𝑖𝑒𝑡𝑒𝑛𝑖, 𝑑𝑖𝑠𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡̦𝑖𝑒, 𝑗𝑜𝑎𝑐𝑎̆ 𝑠𝑎𝑢 𝑓𝑎𝑚𝑖𝑙𝑖𝑒…”

Discutând  sincer cu fiecare, am deschis ușa către introspecție asupra felului în care își petreceau zilnic timpul. Analizând în amănunt fiecare activitate și fiecare obicei creat, aceștia au realizat că 4-5 ore pe zi se scurgeau în activități care, deși distractive, nu contribuiau cu nimic semnificativ la creșterea lor personală și nu le aduceau practic niciun beneficiu real.

 

🟠,,𝐼𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑝𝑢𝑡̦𝑖𝑛 𝑝𝑒 𝑇𝑖𝑘 𝑇𝑜𝑘 𝑐𝑎̂𝑛𝑑 𝑣𝑖𝑛 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑠𝑐𝑜𝑎𝑙𝑎…

 

Ce înseamnă puțin?

 

𝑁𝑢 𝑠̦𝑡𝑖𝑢, 𝑢𝑛𝑒𝑜𝑟𝑖 𝑠𝑡𝑎𝑢 𝑗𝑢𝑚𝑎̆𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑜𝑟𝑎, 𝑎𝑙𝑡𝑒𝑜𝑟𝑖 𝑖̂𝑚𝑖 𝑑𝑎𝑢 𝑠𝑒𝑎𝑚𝑎 𝑐𝑎̆ 𝑠-𝑎𝑢 𝑠𝑐𝑢𝑟𝑠 𝑣𝑟𝑒𝑜 𝑑𝑜𝑢𝑎̆ 𝑜𝑟𝑒 𝑠̦𝑖 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑖𝑛 𝑝𝑎𝑛𝑖𝑐𝑎̆. 𝑅𝑒𝑎𝑙𝑖𝑧𝑒𝑧 𝑐𝑎̆ 𝑖𝑎𝑟 𝑚𝑎̆ 𝑝𝑟𝑖𝑛𝑑𝑒 11 𝑛𝑜𝑎𝑝𝑡𝑒𝑎 𝑓𝑎̆𝑐𝑎̂𝑛𝑑 𝑡𝑒𝑚𝑒…”

 

🟠,,𝑀𝑎̆ 𝑐𝑜𝑛𝑒𝑐𝑡𝑒𝑧 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑢𝑛 𝑠𝑖𝑛𝑔𝑢𝑟 𝑗𝑜𝑐 𝑖̂𝑛 𝑟𝑒𝑡̦𝑒𝑎, 𝑖𝑚𝑒𝑑𝑖𝑎𝑡 𝑑𝑢𝑝𝑎̆ 𝑚𝑎𝑠𝑎 𝑑𝑒 𝑝𝑟𝑎̂𝑛𝑧…

 

Câți copii se conectează odată cu tine?

 

𝑈𝑛𝑒𝑜𝑟𝑖 2, 𝑎𝑙𝑡𝑒𝑜𝑟𝑖 3…

 

Cam cât durează un astfel de joc?

 

𝑃𝑎𝑖, 𝑛𝑢 𝑚-𝑎𝑚 𝑔𝑎̂𝑛𝑑𝑖𝑡 𝑛𝑖𝑐𝑖𝑜𝑑𝑎𝑡𝑎̆ 𝑙𝑎 𝑡𝑖𝑚𝑝… 𝑑𝑎𝑟 𝑛𝑢 𝑚𝑢𝑙𝑡…𝑣𝑟𝑒𝑜 𝑑𝑜𝑢𝑎̆ 𝑜𝑟𝑒…𝑐𝑟𝑒𝑑…”

 

🟠,,𝐼̂𝑚𝑖 𝑓𝑎𝑐 𝑡𝑒𝑚𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑢𝑝𝑎̆ 𝑐𝑒 𝑚𝑎̆ 𝑟𝑒𝑙𝑎𝑥𝑒𝑧 𝑝𝑢𝑡̦𝑖𝑛…

 

Ce înseamnă pentru tine relaxarea aceasta?

 

𝑉𝑜𝑟𝑏𝑒𝑠𝑐 𝑐𝑢 𝑝𝑟𝑖𝑒𝑡𝑒𝑛𝑒𝑙𝑒 𝑝𝑒 𝑆𝑛𝑎𝑝𝑐ℎ𝑎𝑡, 𝑚𝑎𝑖 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑝𝑒 𝑇𝑖𝑘 𝑇𝑜𝑘 𝑝𝑢𝑡̦𝑖𝑛…

 

La ce oră începe relaxarea?

 

𝐼𝑚𝑒𝑑𝑖𝑎𝑡 𝑐𝑢𝑚 𝑎𝑚 𝑎𝑗𝑢𝑛𝑠 𝑎𝑐𝑎𝑠𝑎̆. 𝑈𝑛𝑒𝑜𝑟𝑖 𝑠𝑎𝑟 𝑝𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑚𝑎𝑠𝑎 𝑑𝑒 𝑝𝑟𝑎̂𝑛𝑧, 𝑐𝑎̆ 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑝𝑟𝑒𝑎 𝑜𝑏𝑜𝑠𝑖𝑡𝑎̆…

 

Și după momentul de relaxare, la ce oră te apuci de teme?

 

𝑁𝑢 𝑎𝑚 𝑜 𝑜𝑟𝑎̆ 𝑓𝑖𝑥𝑎̆. 𝑈𝑛𝑒𝑜𝑟𝑖 𝑙𝑎 16-17, 𝑎𝑙𝑡𝑒𝑜𝑟𝑖 𝑙𝑎 19-20…𝑑𝑒𝑝𝑖𝑛𝑑𝑒.

 

Depinde de ce anume?

 

𝐷𝑒 𝑐𝑎̂𝑡 𝑑𝑒 𝑚𝑢𝑙𝑡 𝑑𝑢𝑟𝑒𝑎𝑧𝑎̆ 𝑑𝑖𝑠𝑐𝑢𝑡̦𝑖𝑎 𝑐𝑢 𝑝𝑟𝑖𝑒𝑡𝑒𝑛𝑒𝑙𝑒 𝑚𝑒𝑙𝑒, 𝑑𝑎𝑐𝑎̆ 𝑎𝑚 𝑐ℎ𝑒𝑓 𝑠𝑎𝑢 𝑛𝑢, 𝑑𝑎𝑐𝑎̆ 𝑎𝑚 𝑝𝑢𝑡̦𝑖𝑛𝑒 𝑡𝑒𝑚𝑒 𝑠𝑎𝑢 𝑛𝑢…”

 

👥 Ei bine, cam acestea au fost, în mare, răspunsurile unora dintre copiii cu care am lucrat anul trecut.

 

După aceste momente de revelație, am început să explorăm împreună alternative mai valoroase de relaxare și modalități de a-și gestiona mai eficient timpul.

 

🕙 𝐈̂𝐧 𝐜𝐚𝐝𝐫𝐮𝐥 𝐩𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐅𝐈𝐑𝐄𝐒𝐂, am continuat această călătorie de autodescoperire, lucrând asupra 𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭𝐞𝐠𝐢𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐠𝐞𝐬𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐭𝐢𝐦𝐩𝐮𝐥𝐮𝐢. Acești tineri 𝐚𝐮 𝐢̂𝐧𝐯𝐚̆𝐭̦𝐚𝐭 𝐬𝐚̆ 𝐢̂𝐬̦𝐢 𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭𝐮𝐫𝐞𝐳𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐮𝐥, 𝐬𝐚̆ 𝐢̂𝐬̦𝐢 𝐩𝐫𝐢𝐨𝐫𝐢𝐭𝐢𝐳𝐞𝐳𝐞 𝐚𝐜𝐭𝐢𝐯𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢𝐥𝐞 𝐬̦𝐢 𝐬𝐚̆ 𝐝𝐞𝐬𝐜𝐨𝐩𝐞𝐫𝐞 𝐧𝐨𝐢 𝐩𝐚𝐬𝐢𝐮𝐧𝐢 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐬𝐚̆ 𝐢̂𝐢 𝐢̂𝐦𝐛𝐨𝐠𝐚̆𝐭̦𝐞𝐚𝐬𝐜𝐚̆ 𝐜𝐮 𝐚𝐝𝐞𝐯𝐚̆𝐫𝐚𝐭. Într-un interval surprinzător de scurt, au reușit să își recâștige orele și să le transforme în momente autentice de creștere și dezvoltare personală.

 

😞 𝐌𝐮𝐥𝐭̦𝐢 𝐜𝐨𝐩𝐢𝐢 𝐬𝐞 𝐩𝐥𝐚̂𝐧𝐠 𝐝𝐞 𝐥𝐢𝐩𝐬𝐚 𝐭𝐢𝐦𝐩𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐥𝐢𝐛𝐞𝐫, dar în realitate, ei nu știu cum să-și gestioneze corect timpul pe care îl au la dispoziție într-o zi: 𝐧𝐮 𝐬̦𝐭𝐢𝐮 𝐜𝐮𝐦 𝐬𝐚̆ 𝐬𝐞 𝐨𝐫𝐠𝐚𝐧𝐢𝐳𝐞𝐳𝐞 𝐜𝐮 𝐭𝐞𝐦𝐞𝐥𝐞, 𝐜𝐮𝐦 𝐬𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐯𝐞𝐭̦𝐞 𝐚𝐬𝐭𝐟𝐞𝐥 𝐢̂𝐧𝐜𝐚̂𝐭 𝐬𝐚̆ 𝐧𝐮 𝐩𝐢𝐚𝐫𝐝𝐚̆ 𝐨𝐫𝐞 𝐢̂𝐧 𝐬̦𝐢𝐫 𝐢̂𝐧 𝐟𝐚𝐭̦𝐚 𝐛𝐢𝐫𝐨𝐮𝐥𝐮𝐢, 𝐧𝐮 𝐬̦𝐭𝐢𝐮 𝐜𝐮𝐦 𝐬𝐚̆ 𝐩𝐫𝐢𝐨𝐫𝐢𝐭𝐢𝐳𝐞𝐳𝐞 𝐬𝐚𝐫𝐜𝐢𝐧𝐢𝐥𝐞 𝐝𝐢𝐧𝐭𝐫-𝐨 𝐳𝐢 𝐬̦𝐢 𝐜𝐚𝐧𝐝 𝐬𝐚̆ 𝐥𝐚𝐬𝐞 𝐥𝐨𝐜 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐝𝐢𝐬𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭̦𝐢𝐞 𝐞𝐭𝐜.

 

⏳ 𝐈̂𝐧 𝐜𝐚𝐝𝐫𝐮𝐥 𝐩𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐅𝐈𝐑𝐄𝐒𝐂, 𝐜𝐨𝐩𝐢𝐢𝐢 𝐢̂𝐧𝐯𝐚𝐭̦𝐚̆ 𝐬𝐚̆-𝐬̦𝐢 𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭𝐮𝐫𝐞𝐳𝐞 𝐳𝐢𝐥𝐧𝐢𝐜 𝐩𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐮𝐥. Prin strategii adaptate vârstei lor, îi ghidez cum să-și prioritizeze activitățile și să-și aloce timp pentru pasiunile lor, pentru relațiile cu prietenii, frații sau părinții, pentru activitățile extrașcolare și pentru dezvoltarea personală.

 

📝𝑷𝒓𝒐𝒈𝒓𝒂𝒎𝒖𝒍 𝒂𝒄𝒆𝒔𝒕𝒂 𝒏𝒖 𝒅𝒐𝒂𝒓 𝒕𝒓𝒂𝒏𝒔𝒇𝒐𝒓𝒎𝒂̆ 𝒕𝒊𝒎𝒑𝒖𝒍 𝒑𝒊𝒆𝒓𝒅𝒖𝒕 𝒊̂𝒏 𝒆𝒙𝒑𝒆𝒓𝒊𝒆𝒏𝒕̦𝒆 𝒗𝒂𝒍𝒐𝒓𝒐𝒂𝒔𝒆, 𝒄𝒊 𝒅𝒆𝒛𝒗𝒐𝒍𝒕𝒂̆ 𝒔̦𝒊 𝒂𝒃𝒊𝒍𝒊𝒕𝒂̆𝒕̦𝒊 𝒆𝒔𝒆𝒏𝒕̦𝒊𝒂𝒍𝒆 𝒑𝒓𝒆𝒄𝒖𝒎 𝒑𝒍𝒂𝒏𝒊𝒇𝒊𝒄𝒂𝒓𝒆𝒂, 𝒐𝒓𝒈𝒂𝒏𝒊𝒛𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒔̦𝒊 𝒍𝒖𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒅𝒆𝒄𝒊𝒛𝒊𝒊𝒍𝒐𝒓 𝒊̂𝒏𝒕̦𝒆𝒍𝒆𝒑𝒕𝒆, 𝒂𝒔𝒕𝒇𝒆𝒍 𝒊̂𝒏𝒄𝒂𝒕, 𝒍𝒂 𝒎𝒂𝒕𝒖𝒓𝒊𝒕𝒂𝒕𝒆, 𝒕𝒐𝒕𝒖𝒍 𝒔𝒂̆ 𝒍𝒆 𝒇𝒊𝒆 𝒎𝒖𝒍𝒕 𝒎𝒂𝒊 𝒖𝒔̦𝒐𝒓.

 

Așadar, dragi părinți, nu vă faceți griji în privința programului aglomerat al copiilor, pentru că 𝑭𝑰𝑹𝑬𝑺𝑪 𝒏𝒖 𝒅𝒐𝒂𝒓 𝒊̂𝒊 𝒊̂𝒏𝒗𝒂𝒕̦𝒂̆ 𝒔𝒂̆ 𝒈𝒆𝒔𝒕𝒊𝒐𝒏𝒆𝒛𝒆 𝒕𝒊𝒎𝒑𝒖𝒍, 𝒄𝒊 𝒊̂𝒊 𝒂𝒋𝒖𝒕𝒂̆ 𝒔𝒂̆ 𝒅𝒆𝒔𝒄𝒐𝒑𝒆𝒓𝒆 𝒔̦𝒊 𝒔𝒂̆ 𝒗𝒂𝒍𝒐𝒓𝒊𝒇𝒊𝒄𝒆 𝒇𝒊𝒆𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒎𝒐𝒎𝒆𝒏𝒕.

 

Această poveste nu este doar despre FIRESC, ci despre schimbarea reală care poate avea loc atunci când copiii noștri își descoperă potențialul și află că, prin instrumente simple, dar eficiente, pot deține controlul asupra programului lor și pot descoperi adevărata valoare a timpului lor.

 

🔐 𝐕𝐚̆ 𝐢𝐧𝐯𝐢𝐭 𝐬𝐚̆ 𝐟𝐚𝐜𝐞𝐭̦𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐭𝐞 𝐝𝐢𝐧 𝐚𝐜𝐞𝐚𝐬𝐭𝐚 𝐜𝐚̆𝐥𝐚̆𝐭𝐨𝐫𝐢𝐞, 𝐢̂𝐧𝐬𝐜𝐫𝐢𝐢𝐧𝐝 𝐜𝐨𝐩𝐢𝐥𝐮𝐥 𝐥𝐚 𝐠𝐫𝐮𝐩𝐚 𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝐯𝐚̂𝐫𝐬𝐭𝐚̆:

Grupa I (9-11 ani), joia, ora 17.30

Grupa II (12+ ani), joia, ora 19.00

Grupa III (6-8 ani), sâmbăta, ora 10.00